čtvrtek 22. srpna 2013

Duše...

Klid...
co cítíme když je nám dobře ?? vnitřní klid... ten prožívám každý den, většinou, když celá rodina usne a já usedám do mého křesla v obýváku a přemýšlím...dumám o životě...o jeho síle... a tradicích, které by se měly postupně vracet do našich životů...přemýšlím o mezilidských vztazích...prostě si tak dumám....-))
a včera jsem si pročítala význam lapačů snů...indiáni mě odjakživa fascinovali, jejich vnitřní klid ...který i já tak moc miluju...a tak jsem sedla a vytvořila si jeden lapač po svém... bude v hostinském pokoji, protože na ten skutečný, dokonalý a překrásný se teprve těším , protože ho vytváří neskutečně šikovná bytost a tou není nikdo jiný než Michalka...http://byvicky-michaela.blogspot.cz/
Celé kolo je již kupované ve vetešnictví, střed jsem obarvila na světle šedivo a pak už jsem tvořila podle svého citu...uprostřed jsem použila opět vetešnický poklad... cvočky...to byla láska na první pohled... mám celou jednu krabičku, tak se těším na další tvoření.-))

Význam lapače snů

Podle severoamerických indiánů lapač snů zachycuje dobré sny a špatné sny odhání. Měl by být zavěšený v místnosti, kde dotyčný spí, nejlépe poblíž okna nebo dveří, aby tak zajistil co nejlepší spánek, a následně pak i bdělý stav.
Lapač snů ale také slouží jako amulet, který chrání před negativní energií a lze ho nosit při sobě pro štěstí.
Každá část talismanu má svůj význam.
Kamínek uprostřed síťky znázorňuje "vlastní já" člověka, které je potřeba chránit zejména před negativní energií.
Kruh lapače snů představuje svět a vesmír, který chrání kamínek (tedy vlastní já člověka). Je to první překážka pro negativní energii a kruh zadržuje negativní vlnění.
Peříčka, která jsou přivázána ke kruhu zachytávají vesmírnou energii a sny, které filtrují. Špatné sny a negativní energie je pohlcena a dobré sny a pozitivní energie jsou přeneseny dosíťky.
Pokud se dostane přeci jen nějaká negativní energie do sítě, zde je ještě odchycena. Podle Indiánů zde negativní energie, která se v síti zachytí, zabloudí a nenajde cestu ke kamínku uprostřed (tedy k člověku). Symetrie sítě symbolizuje harmonii.


Ještě přidám odkaz  na video
http://www.youtube.com/watch?v=CVSXXeFF-Gw#t=14







Další legenda vypráví o šamanovi, který dlouho trpěl nočními můrami a ve snaze zbavit se jich, si ustlal pod medicínské kolo. V něm se v průběhu noci zabydlel pavouk, který přes celý vnitřek kola spletl pavučinu, do které se zachytilo pírko kolem prolétající sovy. Ráno se šaman vzbudil a po dlouhé době byl opravdu dobře vyspalý a bez známek po zlých snech. Ale příběhů a legend, které popisují vznik lapačů, je mnoho a liší se podle toho, z jakého kmene indiánů pochází. Bez ohledu na původ vzniku však mají společné jedno a to je blokování negativní energie. Některé kmeny věří, že vás nezbaví pouze zlých snů, ale zlých myšlenek všeobecně. Podle severoamerických indiánů lapač snů zachycuje dobré sny a špatné sny odhání. Měl by být zavěšený v místnosti, kde dotyčný spí, nejlépe poblíž okna nebo dveří, aby tak zajistil co nejlepší spánek a následně pak i bdělý stav. Lapač snů ale také slouží jako amulet, který chrání před negativní energií a lze ho nosit při sobě pro štěstí.



vytvořila jsem si pár látkových dýní..neodolala jsem a další budou menší, které přidám na podzimní věnec... 


brož... připravená na další vintage tašku .-)








Všem vám přeji nádherný den, užívejte si posledních prázdninových dnů a zase někdy papa Andy 
Na závěr ještě fotka s našeho obchodu, který vlastní má mamina... 
Pro Teplice a okolí Jiřího Wolkera 5, Teplice , vyguglujte a doražte, šití bytového textilu od A do Z .-))
Tam si zase tvoří mamča, která má pomalu celoživotní praxi....začala šít , když jí bylo 17....







16 komentářů:

  1. Ten lapač snů je nádherný ♥ A moc se mi líbí i ty malé dýněčky, děkuji za inspiraci Aji, něco podobného zkusím taky vytvořit na podzimní věneček :)
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamí dobrý večer,
      moc děkuju za milou návštěvu .-)
      dýniček už mám 8 malinkých.-)) to bylo šitíčko, vložm ještě fotku sem k tomuto příspěvku jak na ně , nic to není.
      Lapač byl opravdu rychle hotový.-)) já se bojím toho vyplétaného vnitřku, přeci jen Michalka je v tom nejlepší, a tak jsem to přenechala jí.-))
      ale důležité je, že to člověk dělá kvůli tomu významu a hlubšímu zamyšlení....Kamí, krásný večer papa ajka

      Vymazat
    2. přidala jsem fotku Kamí jak na dýně.-)

      Vymazat
  2. Moc pěknéAndy , jak čtení tak výtvory - ráda sem zaběhnu na pěknou chvilku. Přeji krásný den - u nás letní sluníčkový. Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj skupino :-)
    Jo tak tenhle do hostinského a ten skutečný určitě do ložnice viď? No mě to nevadí,náhodou se mi tenhle líbí moc :-)
    A co sousedi,nenadávali,že jsi jim oškubala slepici ? :-)))))
    Pa,pa,pa zlato
    Přeji hezký den Gabča

    OdpovědětVymazat
  4. Andrejko, máš to moc krásné!!! Já je okukuju občas na trzích, moc bych ho chtěla do ložnice...ale netroufala jsem si...teď jsi mi to ale tím svým krásným připomněla a já zkusím nějaký menší, nedokonalý, ale s láskou tvořený našemu Marťasovi do nového pokojíčku...jestli teda ho stačím dodělat ještě letos :o) :o) nějak se to vleče...už bydlí, ale není všechno ještě dodělaný..i když jemu stačí postel, stůl a PC :o) A taky díky za tvé krásné povídání a vysvětlení...měj se pěkně a doufám, že malé už je lépe...myslím na Vás holky...pá Radka

    OdpovědětVymazat
  5. Andrejko,krásné a pokojně poučné čtení.A lapać je kouzelný.......přeji hezký podvečer.Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Andrejko krása a lapač se ti moc povedl,ten tvůj "poletí"v pondělí,písnu na email!!Krásný večer!

    OdpovědětVymazat
  7. Andrejko je překrásný tak ten se ti fakt povedl.Já jsem včera si také jeden domotala -- a tady u tebe jsem se dozvěděla že špatně -- nechala jsem si uprostřed velký ozvor protože se mě to tak líbilo a vypadalo to jinak a nakonec je to špatně--ted musím vymyslet co do toho prostředku tedy ještě za kamínek nebo kuličku naaranžovat :o)A ostatní tvořeníčku je super :o) Měj se báječně a těším se na další dílka.Martina

    OdpovědětVymazat
  8. A ja že po kom to ta holka podedila, no a maminka krajčírka :) Zrovna pred pár dňami som si prišpendlila v Pintereste krásny háčkovaný lapač snov a zasnívala sa, že by sa jeden mohol aj u nás zabývať. Háčkovať síce viem (trochu), ale na tie pavučinkové vzory si netrúfam. Ty si to vymyslela s dôvtipom a výsledok je supr dupr. Tak nech ti prinesie krásne sny. Pá. Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko ahoj,
      .-)))) no jo, asi to tak bude.-))sice já začala ve 32 dvou letech, ale myslím, že tohle je moje cesta, která mě moc baví ...
      Jinak zadej si do googlu dream catcher shabby
      a hod si to do obrázků...tam ti budou oči přecházet , jsou tam nádherné kousky!!!
      a to video co jsem vložila ještě, tam je ten klasický nitkový , vypadá to, že by se to dalo zvládnout.-)
      Malá ho má nad svou postýlkou v ložnici a usnula jako špalek .-)) sice se nebudí, ale ráno občas říká, že měla špatný sen...tak jsem moc zvědavá co bude cítit ráno...
      Moc ti děkuju Rení za návštěvu papa AJKA

      Vymazat
  9. Andrejko děkuji za úžasnou inspiraci.Moc zdravím Věra

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherný lapač, máš šikovné ruky, Ajka! Tvoj blog je čarovný ako celé tvorenie. Michalkyne lapače poznám veľmi dobre, som ich hrdou majiteľkou už zopár týždňov a stále sa nimi kochám. Myslím, že je to tým, že ich robí srdiečkom :) Prajem krásny večer! ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Super skvělý nápad jako z pohádky!!!

    OdpovědětVymazat